نکته های طلایی برای شفافیت پوست

[13:12] 1395/12/23 | بخش بهداشت و زیبایی
نکته های طلایی برای شفافیت پوست

1. از جوانه های غلات بویژه جوانه گندم استفاده کنید.

2. بعد از استحمام، ازکرم های مرطوب کننده ی مخصوص نوع پوست خود استفاده کنید.

3. حتما در طی روز، ضد آفتاب مناسب پوستتان را استفاده کنید و هر دو ساعت آن را تجدید کنید.

4. نوع شوینده ی صورت را مناسب نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر پوست چرب دارید از صابون های مخصوص پوست چرب و اگرپوست خشک دارید شستشو با آب و شوینده ها بویژه آب داغ را به حداقل برسانید . در حمام از پن های کرمدار استفاده کنید و لیف هم نزنید.

5. ازمحصولات لبنی کم چرب که حاوی مقایر زیادی ویتامین A هستند، استفاده کنید.

6. از میوه ها و سبزیجات رنگی به ویژه انگورسیاه، شاه توت، انار، گوجه فرنگی، هویج و توت فرنگی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به شفافیت پوست کمک می کنند، استفاده کنید.

7. از نوشیدن چای سبز غافل نشوید. چای سبز حاوی پلی فنول ها است وبه طراوت و شفافیت پوست شما کمک شایانی می کند.

8. طی روزآب کافی بنوشید. روزانه حداقل 7 - 8 لیوان آب بنوشید.

9. از غذاهای حاوی روی مانند سویا، جگر، ذرت و چغندر استفاده کنید.

10. از مواد غذایی شیرین بویژه مواد حاوی قند های مصنوعی مانند شیرینی و شکلات کمتر استفاده کنید . قند خون بالا موجب کاهش کلاژن پوست و کدرشدن پوست و ظهور چین و چروک بر سطح پوست می شود.

11.هر شب قبل از خواب با پاک کننده های مناسب سطح پوست و منافذ پوست را تمیز کنید.

12. از آرایشهای سنگین و مصرف کرم های غلیظ بر صورت تا حد امکان بپرهیزید و در مصرف موادآرایشی از مارک های معتبر و دارای تاییدیه از وزارت بهداشت استفاده کنید و تاریخ انقضا ی آن را حتما در نظر بگیرید.

13. ازمغزیجات بویژه بادام استفاده کنید. بادام حاوی ویتامین E می باشد و باعث شادابی پوست می شود.

14. از ورزش برای شفافیت پوست بهره بگیرید . ورزش کردن اکسیژن رسانی به پوست را بهتر می کند و پوست شما را شفاف و با طراوت می کند.

15. از مصرف دخانیات خود داری کنید . دخانیات با کاهش اکسیژن رسانی به پوست، موجب کدورت پوست وظهور چین و چروک های فراوان بر سطح پوست می شود.

16. به میزان کافی بخوابید و استراحت کنید . از خوابیدن روی صورت بپرهیزید .

17. از استرس دوری کنید . استرس باعث تیرگی و کدرشدن زودرس پوست می شود.

18. میوه و سبزیجات را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید .

19. پوست با منافذ بسته شفافتر بنظر می رسد. در صورتی که پوستی جرب دارید هفته ای یکبار از اسکراب استفاده کنید.

20. سعی کنید همیشه لبخند به لب داشته و آرامش داشته باشید. آرامش شفافیت پوست و زیبایی شما را دو چندان می کند.

بالا

<p dir="RTL">1. از جوانه های غلات بویژه جوانه گندم استفاده کنید.</p> <p dir="RTL">2. بعد از استحمام، ازکرم های مرطوب کننده ی مخصوص نوع پوست خود استفاده کنید.</p> <p dir="RTL">3. حتما در طی روز، ضد آفتاب مناسب پوستتان را استفاده کنید و هر دو ساعت آن را تجدید کنید.</p> <p dir="RTL">4. نوع شوینده ی صورت را مناسب نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر پوست چرب دارید از صابون های مخصوص پوست چرب و اگرپوست خشک دارید شستشو با آب و شوینده ها بویژه آب داغ را به حداقل برسانید . در حمام از پن های کرمدار استفاده کنید و لیف هم نزنید.</p> <p dir="RTL">5. ازمحصولات لبنی کم چرب که حاوی مقایر زیادی ویتامین A هستند، استفاده کنید.</p> <p dir="RTL">6. از میوه ها و سبزیجات رنگی به ویژه انگورسیاه، شاه توت، انار، گوجه فرنگی، هویج و توت فرنگی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به شفافیت پوست کمک می کنند، استفاده کنید.</p> <p dir="RTL">7. از نوشیدن چای سبز غافل نشوید. چای سبز حاوی پلی فنول ها است وبه طراوت و شفافیت پوست شما کمک شایانی می کند.</p> <p dir="RTL">8. طی روزآب کافی بنوشید. روزانه حداقل 7 - 8 لیوان آب بنوشید.</p> <p dir="RTL">9. از غذاهای حاوی روی مانند سویا، جگر، ذرت و چغندر استفاده کنید.</p> <p dir="RTL">10. از مواد غذایی شیرین بویژه مواد حاوی قند های مصنوعی مانند شیرینی و شکلات کمتر استفاده کنید . قند خون بالا موجب کاهش کلاژن پوست و کدرشدن پوست و ظهور چین و چروک بر سطح پوست می شود.</p> <p dir="RTL">11.هر شب قبل از خواب با پاک کننده های مناسب سطح پوست و منافذ پوست را تمیز کنید.</p> <p dir="RTL">12. از آرایشهای سنگین و مصرف کرم های غلیظ بر صورت تا حد امکان بپرهیزید و در مصرف موادآرایشی از مارک های معتبر و دارای تاییدیه از وزارت بهداشت استفاده کنید و تاریخ انقضا ی آن را حتما در نظر بگیرید.</p> <p dir="RTL">13. ازمغزیجات بویژه بادام استفاده کنید. بادام حاوی ویتامین E می باشد و باعث شادابی پوست می شود.</p> <p dir="RTL">14. از ورزش برای شفافیت پوست بهره بگیرید . ورزش کردن اکسیژن رسانی به پوست را بهتر می کند و پوست شما را شفاف و با طراوت می کند.</p> <p dir="RTL">15. از مصرف دخانیات خود داری کنید . دخانیات با کاهش اکسیژن رسانی به پوست، موجب کدورت پوست وظهور چین و چروک های فراوان بر سطح پوست می شود.</p> <p dir="RTL">16. به میزان کافی بخوابید و استراحت کنید . از خوابیدن روی صورت بپرهیزید .</p> <p dir="RTL">17. از استرس دوری کنید . استرس باعث تیرگی و کدرشدن زودرس پوست می شود.</p> <p dir="RTL">18. میوه و سبزیجات را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید .</p> <p dir="RTL">19. پوست با منافذ بسته شفافتر بنظر می رسد. در صورتی که پوستی جرب دارید هفته ای یکبار از اسکراب استفاده کنید.</p> <p dir="RTL">20. سعی کنید همیشه لبخند به لب داشته و آرامش داشته باشید. آرامش شفافیت پوست و زیبایی شما را دو چندان می کند.</p>